Heini_FoghornAfar.

Heini here:)一个闲散的个人博。
APH普中心/二战史/Bleach京浮/读书与哲学/历史同人
最近主战:@海鸟公墓_Liebestod

We'll Meet Again - Vera Lynn

  Vera在战后重新唱了这首歌,歌词与原版有异(即是括号里的部分),音频也是后来版本的。

  “我们终将重逢。”

  VE日的纪念。

————————————————

We'll meet again-Vera Lynn

我们终将重逢
Don't know where,don't know when,

我不知何时何地
But I know we'll meet again, some sunny day.

但我们终将在晴空万里的某日重逢
Keep smiling through,

我将笑对世事
Just like you always do,

如你既往为之
Till the blue skies drive the dark clouds, far away.

直至阴霾尽褪,烈日长虹
So will you please say hello,

“所以请你替我问好”

(And I will just say hello)

(“所以我会替你问好”)

To the folks that I know ,Tell them I won't be long,

“告诉我的乡邻们我不久就会来到。”

(To the folks that you know ,Tell them you won't be long,)

(“告诉你的乡邻们你不久就会来到。”)

They'll be happy to know that as you saw me go ,I was singing this song.

“他们会很高兴知道,当你目送我离开时,我正唱着故乡的歌谣”

(They'll be happy to know that as I saw you go ,You were singing this song.)
(“他们会很高兴知道,当我目送你离开时,你正唱着故乡的歌谣”)



评论
热度(5)

© Heini_FoghornAfar. | Powered by LOFTER